СКВИРСЬКА МІСЬКА РАДА
Р І Ш Е Н Н Я
від 23 грудня 2021 року м. Сквира №42-17-VIII
Про внесення змін (доповнень) в Статут комунальної установи Сквирської міської ради «Трудовий архів Сквирської міської територіальної громади»
Розгянувши лист директора комунальної установи Сквирської міської ради «Трудовий архів Сквирської міської територіальної громади», подані зміни (доповнення) Статуту комунальної установи Сквирської міської ради «Трудовий архів Сквирської міської територіальної громади», на підставі ст. ст. 26, 59, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.57, ст.58 Господарського кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» та з метою приведення у відповідність до норм чинного законодавства установчих документів комунальної установи Сквирської міської ради «Трудовий архів Сквирської міської територіальної громади», враховуючи пропозиції постійних депутатських комісій, Сквирська міська рада VIII скликання
В И Р І Ш И Л А :
1. Затвердити зміни (доповнення) в Статуті комунальної установи Сквирської міської ради «Трудовий архів Сквирської міської територіальної громади» та викласти їх в новій редакції, зокрема:
В розділі 5:
5.1.10. Директор установи розробляє (вносить до нього зміни), затверджує погоджений засновником Штатний розпис Установи з урахуванням виконання усіх покладених на архів завдань, кількості справ документів, що знаходяться на зберіганні, обсягів довідкової роботи та подає документ на погодження сесії Сквирської міської ради.
5.10.7. Розробка (внесення змін) штатного розпису Установи та подання його на погодження сесією Сквирської міської ради.
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань комунального майна, житлово-комунального господарства, благоустрою та охорони навколишнього середовища.
Міський голова Валентина ЛЕВІЦЬКА
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення сесії Сквирської міської ради
від 22 грудня 2020 року № 96-3-VIII «Про
зміну засновника комунальних
підприємств, установ, організацій»
Рішення сесії Сквирської міської ради
від 21 січня 2021 року №125-4-VIII
«Про зміну назви та затвердження
Статуту Комунальної установи
Сквирської міської ради «Трудовий архів
Сквирської міської територіальної
громади»
Рішення сесії Сквирської міської ради
від 23 грудня 2021 року № 42-17-VIII «Про
внесення змін (доповнень) до Статуту КУ
СМР Трудовий архів СМТГ»
Голова Сквирської міської ради
_________________ В. Левіцька
С Т А Т У Т
комунальної установи Сквирської міської ради
„ Трудовий архів
Сквирської територіальної громади”
код ЄДРПОУ 35461881
(зі змінами та доповненнями в новій редакції)
СКВИРА – 2021
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Цей Статут визначає правові й економічні основи організації та діяльності комунальної установи Сквирської міської ради „Трудовий архів
Сквирської територіальної громади” (далі – Установа).
1.2. Установа належить до спільної власності Сквирської територіальної громади та створена шляхом зміни засновника.
1.3. Установа створена за рішенням сесії Сквирської міської ради від 22.12.2020 № 96-3-VIII «Про зміну засновника комунальних підприємств, установ та організацій».
1.4. Засновником, Власником, основним Органом управління Установи є Сквирська міська рада (далі Засновник). Установа підпорядкована, підзвітна та підконтрольна Засновнику.
1.5. Установа в своїй діяльності керується Конституцією, Законом України „ Про національний архівний фонд і архівні установи ” та іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, рішеннями і розпорядженнями Сквирської міської ради та цим Статутом.
З питань організаційної методики ведення архівної справи комунальна установа Сквирської міської ради „Трудовий архів Сквирської територіальної громади” керується нормативно-правовими актами, затвердженими Міністерством юстиції України, правилами, положеннями, інструкціями, методичними рекомендаціями Укрдержархіву, Державного архіву Київської області.
1.7. Установа є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, інші необхідні реквізити.
Права та обов’язки юридичної особи Установа набуває з дня її державної реєстрації.
1.8. За своїм правовим статусом установа є комунальною установою.
1.9. Установа є неприбутковою і утримується за рахунок коштів місцевого бюджету, коштів, отриманих за науково-технічне опрацювання і зберігання архівних документів, та коштів з інших надходжень, не заборонених чинним законодавством.
1.10. Отримані доходи забороняється розподіляти між Засновником, працівниками Установи та іншими пов’язаними із ними особами.
1.11. Установа несе відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах, передбачених чинним законодавством України, і не несе відповідальності за зобов'язаннями Засновника, так само як і Засновник не несе відповідальності за зобов'язаннями Установи.
1.12. У межах своєї статутної діяльності та положень даного Статуту Установа має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем та відповідачем у судах.
1.13. Назва Установи:
- повна: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА СКВИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ „ТРУДОВИЙ АРХІВ СКВИРСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ”;
- скорочена: КУ СМР «Трудовий архів СТГ».
1.14. Юридична адреса: 09001, Київська область, м. Сквира, вул. Київська, 12.
2. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ УСТАНОВИ
2.1. Установа створена з метою централізованого тимчасового зберігання документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових або інших правовідносин юридичних і фізичних осіб, та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду, шляхом забезпечення збереженості документів з особового складу та документів тимчасового зберігання суб’єктів господарської діяльності незалежно від форм власності майна та підпорядкування, що розташовані на території району.
2.2. Основними видами статутної діяльності Установи є:
- виявлення та включення до джерел комплектування за погодженням з архівним відділом Білоцерківської райдержадміністрації підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, в діяльності яких не створюються документи Національного архівного фонду;
- приймання від підприємств, установ і організацій – джерел комплектування документів з особового складу, фінансово-господарської діяльності та інших документів, строки зберігання яких не закінчилися;
- зберігання відповідно до умов визначених Державною архівною службою, документів з особового складу та документів тимчасового зберігання підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, що розташовані на відповідній території, або ліквідованих підприємств, установ та організацій, що діяли на території району;
- науково-технічне опрацювання та описування документів, що надійшли на зберігання, згідно з правилами Державної архівної служби;
- облік документів, що зберігаються, створення для них необхідного наукового і довідкового апарату, зокрема із застосуванням персональних комп’ютерів; у тому числі шляхом створення та підтримання облікових баз даних;
- організація користування документами у службових, соціально-правових цілях, видача юридичним особам і громадянам у встановленому Державною архівною службою порядку архівних довідок, копій та витягів з документів, що знаходяться на зберіганні;
- проведення експертизи цінності документів, що знаходяться на зберіганні, подання на затвердження експертної комісії (ЕК) описів справ тимчасового зберігання, з особового складу підприємств, установ і організацій – джерел комплектування та актів про виділення до знищення справ,строк зберігання яких закінчився; вилучення документів, не віднесених до Національного архівного фонду;
- участь у заходах з підвищення кваліфікації працівників служб діловодства та експертних комісій підприємств, установ і організацій – джерел комплектування;
- здійснення інших видів діяльності в установленому законом порядку, які відповідають меті його створення і не суперечать чинному законодавству.
2.3. Для виконання покладених на Установу завдань їй надається право:
- одержувати від підприємств, установ і організацій – джерел комплектування документів згідно із затвердженими номенклатурами справ з оплатою цими суб’єктами вартості їхнього опрацювання та наступного зберігання в архіві на договірних засадах;
- одержувати від підрозділів районної державної адміністрації, виконкомів міської ради, підприємств, установ і організацій – джерел комплектування відомості, необхідні для роботи;
- давати рекомендації підприємствам, установам і організаціям – джерелам комплектування з питань, що входять до компетенції архіву;
- інформувати керівництво районної державної адміністрації та міської ради про стан зберігання документів підприємств, установ і організацій – джерел комплектування та вносити пропозиції щодо поліпшення цієї роботи;
- брати участь у засіданнях експертної комісії, нарадах, що проводить районна державна адміністрація, архівний відділ районної державної адміністрації у разі розгляду на них питань роботи з документами.
3. МАЙНО УСТАНОВИ
Майно Установи становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Установи.
Майно Установи знаходиться у спільній власності територіальної громади Сквирської міської ради і закріплене за ним на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Установа володіє, користується майном, закріпленим за ним Засновником для здійснення статутної діяльності, в межах, установлених чинним законодавством України, та з урахуванням обмежень, установлених даним Статутом.
3.2.1. Відчужувати, віддавати в заставу нерухоме майно Установа має право лише за рішенням Сквирської міської ради. Установа не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам.
3.3. Джерелами формування майна Установи є :
- кошти місцевого бюджету;
- кошти державного і місцевих бюджетів на виконання цільових програм;
майно, придбане в інших суб’єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;
кошти, одержані від надання послуг;
кошти, отримані за науково-технічне опрацювання і зберігання архівних документів;
інші джерела, які не суперечать чинному законодавству України.
4. ОСОБЛИВОСТІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
4.1. Установа зобов’язана виконувати завдання Засновника, а також враховувати їх при формуванні галузевої програми, визначенні перспектив свого економічного і соціального розвитку.
4.2. Списання з балансу матеріальних цінностей проводиться у порядку, визначеному чинним законодавством України.
4.3. Установа може співпрацювати з іншими закладами, установами, організаціями згідно з чинним законодавством.
4.4. Установа веде оперативний первинний бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складає статистичну інформацію, а також надає, відповідно до вимог закону, фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.
5. УПРАВЛІННЯ УСТАНОВОЮ
5.1. До компетенції Сквирської міської ради, як Засновника, належить:
5.1.1. Визначення основних напрямів діяльності Установи.
5.1.2. Призначення та звільнення керівника (директора) Установи.
5.1.3. Відчуження нерухомого майна Установи.
5.1.4. Прийняття рішення про припинення діяльності Установи.
5.1.5. Затвердження статуту Установи, змін та доповнень до нього;
5.1.6. Визначення форм контролю за діяльністю Установи та трудових відносин з керівником Установи.
5.1.7. Затвердження планів Установи та звітів про їх виконання.
5.1.8. Здійснення організаційного і методичного керівництва роботою Установи.
5.1.9. Затвердження організаційної структури Установи з урахуванням вимог, передбачених чинним законодавством.
5.1.10. Директор установи розробляє (вносить до нього зміни), затверджує погоджений засновником Штатний розпис Установи з урахуванням виконання усіх покладених на архів завдань, кількості справ документів, що знаходяться на зберіганні, обсягів довідкової роботи та подає документ на погодження сесії Сквирської міської ради.
5.1.11. Контроль за організацією первинного обліку в Установі, утримання в установленому порядку статистичної та бухгалтерської звітності.
5.1.12. Внесення пропозицій щодо притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності керівника Установи відповідно до чинного законодавства.
5.1.13. Контроль роботи Установи з питань охорони праці, протипожежного захисту.
5.1.14. Коло службових обов’язків працівників архіву визначається посадовими інструкціями, що затверджуються керівником Установи.
5.1.15. Здійснення інших повноважень, передбачених чинним законодавством України, щодо контролю за організацією роботи Установи.
5.2. До компетенції Сквирської міської ради, як Органу управління, належить:
5.2.1. Здійснення фінансування Установи, затвердження кошторису, контроль за ефективністю використання фінансових, матеріальних і трудових ресурсів, цільове й ефективне використання бюджетних коштів.
Керівник Установи
5.3. Керівництво архівом, його організаційно-методичною діяльністю здійснює керівник (директор).
5.4. На посаду керівника призначається кваліфікований спеціаліст з вищою освітою відповідного професійного спрямування.
5.5. Керівник у своїй роботі керується чинним законодавством, Статутом Установи, рішеннями та розпорядженнями Засновника.
5.6. Керівник Установи призначається на посаду та звільняється з посади відповідно до вимог Положення про порядок призначення на посаду та звільнення із займаної посади керівників комунальних підприємств, установ.
5.7. Керівник здійснює функції управління на умовах найму та на підставі контракту, укладеного із Засновником, чи трудового договору , коли контракт не передбачений законодавством.
5.8. В контракті визначається строк найму, права, обов’язки і відповідальність керівника, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.
5.9. Керівник вирішує всі питання діяльності Установи, з урахуванням обмежень, передбачених цим Статутом.
5.10. До компетенції керівника відноситься:
5.10.1. Забезпечення статутної діяльності Установи.
5.10.2. Організація поточної роботи Установи.
5.10.3. Вирішення кадрових питань.
5.10.4. Здійснення матеріально-технічного забезпечення.
5.10.5. Організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю.
5.10.6. Забезпечення оплати праці працівників Установи.
5.10.7. Розробка (внесення змін) штатного розпису Установи та подання його на погодження сесією Сквирської міської ради.
5.11. Керівник підзвітний Засновникові та органу управління з питань галузевої діяльності.
5.12. Керівник проводить прийом громадян, розглядає звернення, що належать до компетенції архіву.
5.13. Керівник вирішує відповідно до законодавства питання про доступ працівників підприємств, установ і організацій – джерел комплектування, інших користувачів до документів, що знаходяться на зберіганні.
5.14. Керівник має право без довіреності виконувати дії від імені Установи в межах чинного законодавства України. У разі відсутності керівника його обов’язки виконує бухгалтер.
5.15. Керівник та бухгалтер Установи несуть персональну відповідальність за дотримання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
6. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ
6.1. Установа підпорядковується Засновнику та підзвітна і підконтрольна Державному архіву Київської області.
6.2. Відносини з органами державного управління і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України “Про місцеві державні адміністрації”, інших законодавчих актів України, які визначають компетенцію цих органів.
6.3. На вимогу Засновника Установа зобов’язана проводити незалежну аудиторську перевірку фінансової звітності та бухгалтерського обліку.
7. ПРИПИНЕННЯ УСТАНОВИ
7.1. Припинення діяльності Установи здійснюється за рішенням Засновника у порядку, передбаченому чинним законодавством України.
7.2. При реорганізації та ліквідації Установи працівникам, які звільняються, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.
7.3. Виконання функцій комісії з припинення Установи може бути покладено на орган управління Установою.
7.4. З моменту призначення комісії з припинення Установи до неї переходять повноваження щодо управління справами Установи. Комісія виступає в суді від імені Установи.
7.5. Установа вважається реорганізованою чи ліквідованою з моменту внесення відповідного запису до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців України.
7.6. У разі реорганізації Установи її майно, права та обов'язки переходять до правонаступників в межах та в порядку, визначених чинним законодавством та рішеннями Засновника.
7.7. У разі ліквідації Установи усі її активи повинні бути передані іншій неприбутковій організації відповідного типу або зараховані до доходу бюджету.
8. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
8.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться відповідно до чинного законодавства України.
8.2. Зміни підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством.
Секретар міської ради Тетяна Власюк